Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Friday, June 17, 2005

Selamat Hari Bapa!

Aku nak amik kesempatan ni wish Selamat Hari Bapa kat abah aku. Aku kena taip blog ni hari ni gak sbb aku dah takde masa. Esok, lusa dan weekend. Rumah aku takde internet connection..malas aku nak langgang line telekom. Nanti kang..dari keja..sampai kerumah asyik mengadap PC jek..kalau aku tak ngadap, abe aku ngadap..alih2 kang dah mcm hidup kat umah orang bujang lak..masing2 wat hal masing2..so baik takde daripada ada..

Image hosted by Photobucket.com
- Abd Rahim Bin Mekah - abah aku!


Cite pasai abah ni, dari kecik, adik beradik aku kata, orang kata, mak aku kata..aku anak abah. Sebab apa ek? Maybe sebab aku anak perempuan sorang. Abah aku polis. Tegas Ya Rabbi..displin no 1. Dulu abah aku..putih kata dia..PUTIH la jawabnya, jangan cuba nak tuko jadi kaler lain. Aku rasa, semua abah2 kat dunia ni, sama aje attitude dia..betul tak? tak pelah..tegas utk kebaikan semua. Memang byk kebaikan kalau coz aku terima ketegasan abah aku sebagai benda yang positif..tak macam abang aku..lagi abah aku tegas, lagi dia melawan. So, tegas tu dah jadi macam beban. Adik beradik aku, dari abang sampai ke adik bawah aku, semua 'takut' ngn abah aku masa kecik2 dulu. Bila nakal..mak sebut jek bagitau 'Abah'..semua kecut..KECUALI adik aku yang bongsu. .dia akan jawab "Tak takut!". Sebab apa? sebab anak bongsu..di manjakan..so dia tak takut sapa2 sampai la dia ketua ni..muahahah.

Dulu, mak aku selalu gaduh ngn abah aku sebab..kalau aku buat salah, abah aku akan salahkan mak aku. Sebab tu, walaupun abah aku garang masa aku kecik dulu, tapi kalau aku nak apa2, aku mesti cari abah aku. Aku ni jenis nak apa mesti dapat. Itu perangai aku sampai la ke tua ni..dulu, aku pernah pura2 demam sebab aku nak congkak. Masa tu congkak harganya RM20 termasuk guli. Abah aku berkerja, mak aku pun..tapi RM20 masa tu terlalu byk.Abah nak belikan, mak tak bagi..cukup 2 hari aku minta tak dapat..aku terus 'demam'..tak g sekolah. Bila petang, aku bangun dari tido, aku tengok abah dah belikan aku congkak. Hepi nya aku! Mak aku bengang. Hilang mood congkak, aku teringin nak patung Barbie.Masa tu harganya RM9.90. Mahai mak kata. So belikan aku anak patung yang RM2.50..ala yg rambut dia leh cabut2 sampai botak tu.Yang bila kita tonggengkan dia..dia akan bunyi..Marah betul aku.Aku majuk..mogok! Esoknya, abah belikan aku anak patung barbie.hehehe. Aku menang lagi.Bila dah ada anak patung, aku nak baju dia lak. Abah bawa aku g supermarket suruh aku pilih sendiri. Aku pilih la...TAPI bila nak bayar, mak datang..mak tgk tanda harga..mahai katanya.Mak letak balik baju tu..mak tarik aku g bahagian baju aku.Mak belikan aku baju sama harga dengan harga baju anak patung barbie aku.Dapat la 3 helai t-shirt. Baru berbaloi kata mak aku. Aku macam biasa..lancar mogok..esok lusa..aku dapat baju barbie baru..abah aku belikan untuk aku. hehehehe..

Sebenarnya,ilmu agama aku banyak dari abah aku. Abah imam surau kat balai polis dulu. Lepas maghrib nak masuk isyak, abah ajar anak2 polis ilmu agama. Aku join sekali.Tapi abah tak pilih bulu..semua dia ajar sama rata. Mengaji pun abah aku ajar tapi tak lama sebab aku suka lawan cikgu.Abah anto aku ngaji kat makcik Leha. Abah memang jaga aku sepenuh hati. Aku anak perempuan abah sorang. Kemana aku nak pergi, abah akan hantar,abah akan amik. Nak naik bas atau teksi..jgn harap. Aku tak pernah bebas sampai la aku mencecah umur 18 tahun semua sebab abah tak bagi. Aku faham abah tak bagi bukan sebab abah kongkong aku, tapi abah sayang aku. Abah polis,kes kat luar sana, buat abah lebih2 hati2 jaga anak sendiri. Dulu aku memang
rimas..sekarang aku sedar....semua untuk kebaikan aku...

Image hosted by Photobucket.com

ABAH..SELAMAT HARI BAPA! LUV U!

6 Comments:

  • mcm ni la anak abah...baru la abah leh senyum lebar...bertuah sungguh abahnya kan...tp jgn takat 'ingat' abah masa HARI BAPA je yer...

    By Anonymous Anonymous, at 6:31 PM  

  • heheh..telah 'melaksanakan' apa2 yg patut smlm..ikut kemampuan.. ;b

    By Blogger azzalyzaa, at 8:46 AM  

  • abah nya je ke....abih 'HARI BAPA' abah Danish dapat hadiah ke tak?...

    By Anonymous Anonymous, at 10:15 AM  

  • bila diingat semua balik..rasa nk menitis air mata pon ada..tq abah!!!

    By Anonymous Anonymous, at 10:21 AM  

  • HARI BAPA danish..dia tak mau apa2..dia kata..membazir..hehehe..

    By Blogger azzalyzaa, at 11:02 AM  

  • Sebijik muka abah..yelah..memang betul lah dinamakan anak abah.

    Tingat kat ayahku yg telah tiada..isk isk isk..sebab aku pun anak ayah gak. Kita sama jerk..

    Ada gak masa menulis kat blod, walaupun bz giler ek.

    By Anonymous Anonymous, at 2:21 PM  

Post a Comment

<< Home