Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Wednesday, May 18, 2005

Cantik! Tapi..

Dalam hidup korang, pernah tak dengar perkataan ni "CANTIK! Tapi...". Selama 27 tahun aku hidup ni..perkataan ni sering sangat aku dengar.Kekadang aku sendiri yang ucapkan. Dan perkara-perkara biasa yang sering dikaitkan dengan CANTIK! Tapi ni... :-

1. Cantik baju tu..TAPI jarang la tangan dia...
- benda ni sering jadi dalam hidup aku. Aku memang jenis suka merayap kat shopping complex.Tempat yang biasa aku tuju..BAJU la. Emm..macam-macam fesyen skrang ni. Since aku ber tudung..pilihan nak berfesyen agak terhad..bukan terhad apa. Terhad pada RM aku la. YE la..kalau nak bergaya mcm Waheeda tu...dari atas kepala sampai ke kaki dia..mau riban2. Huhuhu...idak la teman. Lagipun aku ni jenis sempoi..jeans ngn t-shirt dah cukup..tapi nak g kerja..kena la pakai elok2 sket. So pakaian pilihan aku ke pejabat biasanya seluar dengan blouse..baju kurung tu..kadang2 jek kalau aku malas nak iron seluar ngn blouse. Yang jadi masalah pada aku..blouse kat kedai skrang ni..mmg lawa..murah2 pun. Budget blouse, kurang dr RM40..lebih kalu..aku tak layan..kecuali aku berkenan. So..biasanya blouse zaman2 la ni..CANTIK! Tapi jarang kat tangan baju dia..emm..pk banyak kali gak aku nak beli. Kenapa ek? walhal..kalau aku pakai jeans ngn t-shirt lengan pendek..aku selamba jek..maybe sbb orang kata...JARANG tu seksi..baik buka terus..hehehee..

2. Cantik kasut tu..TAPI huh! mcm kasut aladdin jek..tak nak lah.
- hehehe..lagi sekali aku naik menyampah ngn fesyen kasut ni. Sejak tahun 2004, kasut muncung ala2 aladdin berlambak2 kat kedai. Ya AMPUN..jual kat aku RM5 hengget pun aku tak ingin nak pakai..geli la. Kenapa la nak kena dera kaki ngn muncung yang sempit tu.Kesian kaki tau..dah lah dia yang nak kena tampung badan..pastu himpit2 dia lak..isk..kejam betul korang ni...huhuu. Bab kasut, aku tak berapa berkira sangat.Kalau aku suka dan lebih2 lagi..satu2 tu jek kasut yang tak muncung, w/pun mahai..(kurang rm100 la..) aku beli gak. Sebabnya..aku sayang kaki aku..ye ke? takde la..sbb aku tak selesa ngn muncung2 ni...

3. Cantik perempuan tu..TAPI...
- heheheh..yang ni biasa sangat aku dengar dan kekadang aku nak marah pun ada. Tapi dulu la..la ni aku dah tak amik port dah dengan perkataan 'CANTIK PEREMPUAN TU...TAPI GELAP LAH!'.. dulu aku memang cukup terasa dengan perkataan ni..bukan sebab cantik (aku sedar siapa diri ku..heheh) ..tapi sebab word GELAP tu..ate kenapa kalau gelap? tak lawa ke? eleh..mcm la yg putih tu lawa sangat..Opss..emosi lak aku..sebab apa ek? Sapa-sapa yang kenai aku..tau la sendiri jawapanya kenapa. hehehe..Skrang ni..lepas tengok American Top Model yg latest tu..aku tumpang bangga. Aku suka tgk minah2 black yang sertai benda tu..tinggi sungguh keyakinan dia orang..dan akhirnya jadi juara. Memula aku segan gak tgk dia orang..sbb pada aku, dia org takde lawa sbb ...emm..sbb apa ek? Sbb gelap la..heheheeh...


- ni wajah2 artis yang 'gelap' tapi manis..aku suka banget tgk gaya dan muka dia orang.lagi sorang,azah aziz..tapi aku tak jumpa lak pic dia...emm..

ADIOS!

4 Comments:

  • "CANTIK PEREMPUAN TU....TAPI GELAP LAH!'...uishhh!!!..along pun gelap laa...

    By Anonymous Anonymous, at 2:05 PM  

  • Saya rasa perempuan kulit gelap sekarang ni lagi cantik daripada yang berkulit cerah..

    Lagipun kita tengok sekarang ni , india di Negara kita pun dan ramai yang cantik2... cuba tanya apakah rahsiannya...

    By Anonymous Anonymous, at 4:33 PM  

  • sapa ek biri2 ni..

    hehe..pada kita pun takde masalah..sbb dari kecik dah biasa org panggil KAF LAM YA NGA..gegege.

    Perasaan tak..org gelap ni..dia senyum kalu..manis banget..hehehe..tak caya? cuma usha org2 gelap ni..gegege

    By Blogger azzalyzaa, at 5:06 PM  

  • Ate..takde ke gambo tuan punya blog nie kat HITAM ITU MENAWAN tu? Mesti menawan gak kan. Gegege.. :-p

    By Anonymous Anonymous, at 8:41 AM  

Post a Comment

<< Home