Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Wednesday, December 23, 2009

Pulun cek pulun..

Mangrove Tour - klik utk pic lagi

Ponet ni sebenarnya..baru sampai and terus On PC lps kemas2 semua. Em..sebenarnya, kpd yg dok bertanya-tanya aku p mana..aku takde la p mana2 pun..ada je kat bumi malaysia ni lagi. Cuti kali ni takde plan...sbb tu bila org tnya, aku pun tak tau destinasi. Mula2 plan nak pusing2 perak..lps tu bila fikir2 mak asyik sebut2 nak p Langkawi..aku pun ckp la dekat abe..and dia pun ON je..so tiba2 je..terus p langkawi...without booking anything or something. 18hb aku sampai Ipoh dr UNITEN, bincang2 dgn mak, terus JADIK..call auntie kat Alor Setar minta tolong hantaq p Kuala Kedah..Alhamdulillah..semua lancar. Naik feri and cari penginapan kat Jeti dan kereta pun booking kat situ..semua selamat and GO!.

Sandy Beach Resort..OK aje..

Kat sana, kita org tdo kat Sandy Beach Resort for RM100 perchalet inclusive breakfast..mak abah 1 chalet, aku ngn famili 1 chalet. Kat tepi pantai Cenang and sgt cun la laut. Since chalet tu dah semestinya mcm chalet..bdk2 bising asal 'hotel' mcm tu? hahah..dah biasa dok hotel besh2 eh..skrang rasakan..haahhaa. apapun, pd aku ok jek selagi toilet dia OK..tu je yg penting. Kita org sewa Nissan Sentra for RM130..Iswara pun dah RM100..so baik Nissan..dan abe terus-terusan membebel sbb keta takde pickup..hahaha. Lps lepak2 and posing2 tepi pantai. terus p Mat Cincang nak naik kabel car. Omak abah tak mau ikut..omak takut...kita org p berempat je la..Dania ngn aku yg sibuk sgt nak naik wpun dah naik last year..sekali..wallaaaaa..ramainyaa org..panjang gila berbaris..aku baris gak wpun abe suh pk banyak kali. Ah..tak kira..nak naik gak..hahaha.. lps 15minit baris for tiket...kena baris lagi dlm sejam untuk naik kabel car..uhuk uhuk. lps 20 minit baris dan tiket dlm tgn..aku dah mula malas..muka abe pun dah tak berseri lagi..geegege. Aku tahu dia 'mrh' wpun dia kata dia tak marah. Tiba2 aku terpandang dua ketul pelancong yg mcm frust tak dpt tiket..jeng jeng jeng..aku suh abe jual tiket dan abe terus menarik muka sbb aku punya hal..dia lak yg kena..hahah. Aku ckp 'ala..za tak pandai ckp omputih la..kalau tak za jualkan'..sambil buat muka comey tak comey..dan akhirnya kita org berjaya jual itu tiket ..siap dpt untung lg..ahaks! kita org ckp RM50..dia nak kasi RM60..kira halal lah kan? kuikuikui..dan abe pun tersenyum kembali..lega den..hahaha. Lps tu bdk2 bagi arnab makan and balik,mandi2 beach..malam tu makan kat cafe Man..nasi goreng rm7.50..gila apa? huh!!!

Di buli..oh kejammnyaaa..

2nd day..pagi2 bangun and terus p Mat Cincang semula..biasa la aku kan..selagi tak dpt..aku nak gak naik. Tapi..mmg takde rezeki la..cabel car tutup sbb anginnnn...kul 3pm baru bukak balik..huaaa..frust. Tapi alhamdulillah..sepanjang kat sana, cuaca sgt cun..windy and sunny no rainy. Lps tu p Tanjung Rhu..Mangrove Tour..yehaaa..naik bot pusing2 pulau and nyaris2 tak p sbb mak tak mau..emm tp danish beriya2 nak p..so maktok pun beralah. Rm170 for 2 hours and 1 boat for my family. Kita org p tgk burung helang langkawi makan2, p masuk gua buaya, p kelong ikan tgk mcm2 ikan,p gua kelawar and p lepak kat laut lps dlm 15minit. Emm..tp rasanya best lg Island Hopping..ok la utk bdk2 ni belajar tentang alam..and pastu p Kolam Air Hangat yg aku rasa hangat2 tahi ayam jek..dari last year..mcm tu jek. Huh! lps tu p Galeri Perdana..khas utk org kuat UMNO - Zubaidah Ibrahim (mak den la ni) hahahhaa..mula2 excited jek..tp bila dah masuk berjam2 dlm tu..lutut pun dah lenguh..terus mak ajak kuar and p Wild Animal Zon..mak abah tak mau masuk, dah tak larat jln.. so kita org masuk lah..besh kat dlm ni..leh kasi minatang makan ..leh pegang2..leh usik2 dan aku pun kena buli..uhukk...jahat sungguh abe dan itu tukang jaga ular sawa. Janji kejap je aku pegang ular tu..tp dia org wat lawak lak..huaaa..gigil gak kepala lutut..Jahat!! Leka main dgn ular..dah terpaksa kelam kabut yg lain..dekat sejam lebih dlm tu..and lps tu..terus p Pekan Kuah..beli coklat. Tapi tak beli sgt pun sbb bukan kaki coklat. Aku habis RM60 je..malam sampai chalet..mandi2 and terus kuar dinner @ Haji Jelani..makanan dia sgt2 OK..

Mahu pulang..

3rd Day...checkout, p Laman Padi pastu terus p Pekan Kuah. Mak nak beli kain batik lak. Lps tu p Billion abe nak download game PSP - 3 for Rm10..ada kerja tak? Sabar je laaa..dan aku, nyaris2 terbeli Nintendo DSlite warna ijo..lawanya dan DS lite Ijo abis dlm masa sehari jek..cit..sapa la yg beli. Settle urusan download..p dataran Helang and amik gambar dr jauh jek.panas lorr..and amik Feri kul 3 and pulang semula ke Alor Setar umah auntie..and aku sgt2 happy....and cite seterusnya lps ni..KALAU rajin..hahahaha....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home