Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Monday, May 24, 2010

..Ahad yg PITAM..

Semalam yakni Ahad bersamaan 23hb May 2010, aku dgn sengaja membangunkan diri lambat sbb nak betulkan time tdo aku yg dah tak betul. Abe lak pagi2 buta dah bertolak ke Paka ada meeting. Tak tau la bape laju dia pecut .. Macam biasa, anak2 sure bangun awal. Tapi tak susah pun dgn dia org ni..sarapan cococrunch ngn bun, dia org dah leh layan diri. Sorry la..ibu pengsan. Kul tet* (tak leh taip sini..malu..hahaha), Danish kejut..'Ibu lapo la'..huhu. Aku tgk jam. Alamak...sian lak. Aku ckp..'OK..OK ibu bangun'. Mandi dan terus siap2 nak kuar. Tapi tunggu zohor lah dulu. Layan2 YM dgn seorang teman yg selalu menenami aku (thanks! selalu ada utk kita ;) )..dah terlajak sampai kul 2. Perut dah munyik..kepala dah pusing. uhuk..dah nak muntah. Ikut hati nak cancel je kuar..leh ke drive ni? Tp nak masak..lagi la tak sempat. Nekad je la..

Sampai Alamanda..terus g Burger King..dah sewel tak tahu nak odet apa. Budak2 lak tak reti diam. Biasa abe odet..dgn kepala weng..terus aku blah..g Mc D je lah..senang sket. Nak mkn ayam goreng..ayam takde (boleh?) ..hampeh jek! So order je la ikut suka. Kalau dgn abang ni, sure dia ada tolak bahagi campur tambah..maka akan jd murah dan tidak akan membazir. Kalau aku? Odet saja. Aku odet Burger Mc Chicken dan bdk2 happy meal. Aku suh budak2 habiskan makan..tak baik membazir..tapi kata Danish 'Ibu tu tak abish' hahaha..hamek kau! Mmg separuh je aku makan. Dah tak leh masuk, angin dah tolak jek. Mcm biasa, fries sure tak habis. Lps mkn, bawak bdk2 p GSC..baris punya baris..habis lak tiket Shrek. Dania lak wat lawak..sib baik tak berbaloq lagi sblh mata..saba je la. Since tak jd nk tgk wayang..aku ajak budak2 p MPH..tp masa lalu, kena tahan lak kat Sustagen tgh2 tu..layaann jek..main2 game..dpat la jajan. Tiba2 rasa loya gila..nak muntah sgt2. Kepala weng..perut sakit sgt!

Huhu..'sengugut'! Ayark..dah lama tak kena. Last sekali sblm beranak danish. Haiyaaa...sakit2nya. Terus aku ajak bdk2 balik and sampai umah terus pengsan. Bdk2 pandai2 la layan diri. Sblm tu sempat call abang..dia baru nak masuk KL. Dlm kul 7 lebih lepas layan sakit perut (serius sakit mcm nak beranak tu) dan sakit kepala..aku terus bangun mandi. Lps mandi..aku suh bdk2 mandi dan ckp..'kemas umah, nnt babah balik..umah sepah'..Dania lak menyampuk 'Babah nak balik mana pula ibu? Babah ada kat dapur tu' hahahah...suami balik pun tak sedar. Tgk2 dia tgh masak kat dapur..huhuhu. 'Sorry eh abang, penat2 kena masak' ..malu lak. Dia OK jek. Masa dia masak, aku gagahkan diri angkat baju dan lipat baju. Malu la nak lepak2 wpun kepala dan perut sakit gila. Lps idang, time makan..aku berpeluh dan gigil..huaa..sakit!!! tak tahan..terus aku lari masuk bilik. Biarkan dia org makan..Ok sket,aku kuar mkn..tp takleh masuk..sakitnya perut!! Terus aku surrender..minta tolong abang kemas meja, nnt aku basuh...tp dia p buat semua lak..huhuu. Aku terus pengsan kat bilik. Berpeluh 1 bdn..adeh! dah lama tak rasa mcm ni. Apakah kena bersalin lg? uhuk??? Dekat kul 9, abang tido kan anak2 dan aku bangun..gagahkan diri iron baju dan duduk sblh dia laayan TV sambil lipat baju. Lega sket masa tu...tp still sakit kat perut. huhu..tak mau la sengugut balik..sakitt!!!

Dan hari ni, alhamdulillah aku sihat. Syukur........

2 Comments:

  • rajinnyer suami awak ye... :)

    By Anonymous Anonymous, at 6:34 PM  

  • sapa la anonymous ni...

    buat sama2..dia masak..saya buat kerja lain..saya masak..dia buat kerja lain..mcm tu laa setakat ni...

    TQ

    By Blogger azzalyzaa, at 11:02 PM  

Post a Comment

<< Home