Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Thursday, September 10, 2009

Dania Hamimi...


Semalam aku berperang dgn budak kecik ni..3 tahun 9 bulan umur dia. Mulut dia mcm budak2 darjah 4-5. Penat aku .....1 aku cakap..10 patah dia balas. Sekali aku suruh..3 kali dia buat bodoh..sampai kena angkat rotan..baru mencecet2 buat bersungguh2. Semalam nak jd cerita..kerja dia..kencing merata2. Dah elok2 masuk bilik air..dia kuar balik sampai abis semua meleleh2...haiyaaa! Kalau sekali dua takpe..ni dah mcm jd amalan mulia pula..Wachaaa..aku dah naik antu...bg seliang dua dgn rotan yg ada..letak dia dlm bilik air..tutup lampu. Dia melawan la pulak..menjerit sekuat rasa..wah! betul2 nak lawan tokey ni..aku angkat rotan lagi..terus dia senyap membisu...lama gila aku kurung dia dlm bilik air yg gelap gelita..dia leh wat releks jek..haiyaaa!! Lepas mandi2 kan dia..terus dia lena...bangun tdo..dia jd balik dania mcm malam tadi tak jadi apa2...adeh!!!

Balik kerja..aku senyap jek..dia ngn abgnya..mcm biasa, kalau tak bertekak..bukan namanya dania. Aku yg penat sejak dr tempat kerja..layan user yg nak mcm2..tah apa2 dan penat memikirkan beberapa perkara...buat aku malas nak berkata-kata..Lepas berbuka, kemas2 semua,basuh dan sidai baju...kemas baju bdk2 nak sekolah esok..aku terus melepek dpn tv..terus diam membisu. Tiba-tiba...dania tanya .. 'kenapa ibu diam je..ibu ok tak?' huhuhu..akhirnyaa..ada gak org yg perasan aku diam membisu..aku tak jwb pun soalan dania..dia datang kat aku..'kenapa ibu diam?' ..aku sengeh jek. Dia baring sebelah aku. 'Dania sayang ibu...' terus peluk aku..adeh! kan bagus kalau semua org alert mcm bdk ni. Dania terus peluk aku..dia bangun dan pandang muka aku..'Dania syg ibu tau...nak cium'..sambil muncungkan mulut..terus aku tersenyumm..bahagianya rasa. Hehehehe...Dia terus baring dan peluk aku..tiba2..ada org sibuk panggil dania..ah! dengki. Dania bangun..dia ckp kat aku..'Jap ya ibu...nnt dania datang balik tau'...hahaa..apa2 la dania oii..

Dania dah tdo kul 9 tadi mcm biasa...aku? layan pc dan mata mengantuk sekali...

2 Comments:

  • syomelnya.... bestnya ada anak3.

    By Anonymous Anonymous, at 9:44 AM  

  • kesian dania ekkk..kena kurung dlm bilik air... ala iman ngan kasih pun kekadang den kurung jugak dlm bilik ke bilik air ke...tak mau kemas mainan....asyik buat sepah jeeee... den geram..den kurung...hahahaa

    By Anonymous Anonymous, at 5:18 PM  

Post a Comment

<< Home