Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Sunday, September 06, 2009

besh besh besh???


Dah kul 1 pagi ni..aku? takleh tdo maa..td siang dah terlajak bajak tdo sampai tak ingat dunia..uhuhuhu. Now tgh layan cite 'Bintang Hati'..comelnya anuar zain ni..hahhaha. .pernah tgk dia live..mmg tomei..boleh jatuh chenta..opss.. keh keh keh..

Emm..korang penah ada kawan baik tak? atau org yang paling rapat dengan korang selain famili dan sedara mara? Ada tak? Apa sebenarnya maksud kawan baik eh? Apa maksud kawan rapat? Masa sekolah dulu..sekolah rendah..aku ada 3 org kawan baik..rapat. Irena,azmah dan Akma. Semua benda kita buat sama2..kita org leh share mcm2 benda..naik sekolah menengah rendah, aku ada kawan baik - Lin dan Qiyah ..kita org gabung nama, jadi RoZaiLin. Em..pun sama..kehulur kehilir bersama..kongsi segala2nya..sampai la masing2 dah berumahtangga..naik menengah atas..kawan baik aku - Kam dan Shita..senario sama..cara pun sama..tapi sampai 1 masa..semua kawan2 ni dah takde..masing2 sibuk dgn komitment masing2...semua hilang. Kadang2 ada gak contact..tp dah tak sama kan? dah tak leh gelak2 mcm dulu..dan share2 cite sampai ke dlm kain pun lom tentu rasa serasi...

Sekarang? aku ada kawan baik tak? ada tak kawan rapat? Sekarang..aku ada adik2 yg rapat dengan aku..nurul,ina,fara and jojo...(uikk...kuatnya ribut kat luar tgh2 mlm ni..huhuhu). Aku lebih kepada 'kakak' kepada dia org ni ...

ckp pasai baik/rapat..apa perasaan kita sebenarnya? Pada aku..org yg betul2 baik/rapat dengan aku adalah org yg aku sayang..yg aku boleh gurau2 tanpa ada rasa kecik hati, yang boleh aku tegur, yang boleh tegur aku...yg boleh aku usik2..yg aku boleh poyo2..yg boleh aku manja2..yang boleh aku majuk2..yang boleh kongsi sukaduka dan mcm tu la sebaliknya.. dan aku akan care dia mcm aku jg diri aku sendiri dan aku tak berkira harta benda...tapi...ada ke? emm...

Apa2pun..susah sebenarnya nak ada kawan baik/rapat kan???
Tepuk sebelah tangan..tak berbunyi.. kan kan kan? Dan sekali rapat/baik..sekali terluka atau di lukai..pasti parah kan?? huaa..tak sukanya perasaan terluka.. nak hepiiiiiii jekkk..tak boleh ke??


8 Comments:

  • Kozai, kawan2 yg rapat dan kekal abadi hanyalah ibu kita. Ini kerana, dengan ibu kita, kita boleh suka, gembira sedih duka, marah dan termarah....

    Tapi esok lusa semuanya akan kembali seperti biasa, Itu la den rasa kawan yg paling rapat dan kekal abadi. huh.

    Teman yg tidak sama mak tidak juga sama bapa, cukup sekadar penyeri kehidupan di dalam dunia yg sementara. Di kala berteman semuanya nak bersama..huhu.

    By Anonymous Anonymous, at 12:25 PM  

  • teman/besfriend/soulmate di kala susah senang adalah suamiku.. hahahaha.. =)

    By Anonymous bet, at 2:29 PM  

  • Smlm jumpa kwn kzai... kak lin ngan adik dia azila kat billion bangi. Den x tegur pun. Mungkin diorg x kenai den kot. Sbb skrg den lg cun dari masa sklh...kuikuikui...

    By Anonymous Anonymous, at 2:44 PM  

  • nuui..bet..kan dah tulis selain famili dan sedara mara..apa daa..gue jugak punya ibu..punya suammi.. ;b

    Fizah..kak lin dok kat area perhentian kajang..segan lak nak p jenguk dia org.. :D

    By Anonymous azzalyzaa, at 4:41 PM  

  • kzai nak hepi jer?? tgk la FRIENDS.. i'll be there for you... vote for phoebe and chandler!!!
    -fhz-

    By Anonymous Anonymous, at 8:57 PM  

  • fawa..kalau leh jd friends mcm FRIENDS tu..beshnya alahai..
    vote for Rachel and joey! ahaks!

    By Anonymous azzalyzaa, at 9:58 PM  

  • iye la ssh sgt.. kawan makan kawan lagi takot.. lbh baik dgn family sendiri.. berehhh... =)

    By Anonymous bet, at 12:59 PM  

  • salam..zai, terharu aku baca coretan ko..huhuhu..x sangka nama aku tersenarai...mengenangkan zaman tu..betapa indahnye persahabatan yg terbina..suka duka bersama...segalanya bersama...kasut sekolah pun nak sama...hehehhe...ko ingat lagi x? cara ikat kasut punn samaa...!stylo abis masa tu....kalu boleh diulang,pasti aku ingin mengulanginye...sperti ko rasa...begitula juga aku rase...berakhirnya zaman sekolah...hilangla sumenye...tapi zai..ketahuilah...sesungguhnya kenangan yg telah kite lalui x mungkin aku lupakan...kerna itula sebahagian drpd warna kehidupan kite...mana mungkin aku lupakan sahabat yg berkongsi segalanya dgn aku...sahabat yg membuatkan diri ini terasa kosong bila tidak bersama....biar masa berlalu memisahkan kita namun kenangan itu tetap terpahat dalam ingatan...
    masa berlalu menyebabkan kite terleka seketika...namun percayalah.. aku amat merindui sahabat spt ko..inysallah ada masa nnti kite jumpe...aku ada jer kat bangi..
    lg satu...sapa yg jumpa aku ngan adik aku tu kat billion?...nak jugak tau...mungkin aku x perasaan @ mmg x nampak coz aku ni rabun...heehheheh

    By Anonymous alin, at 10:57 AM  

Post a Comment

<< Home