Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Wednesday, May 24, 2006

Programmer vs Webmaster

Huh! Penin kepala aku yg sememang dah 2-3 hari ni pening..dah rasa mcm dlm kapal Titanic lak..ek Titanic dah lama..Poseidon la yg terbaru(dah tgk Poseidon? best siot!)..

Sejak aku balik dari cuti bersalin ni dah 2-3 kali bos aku mengadap aku kat bilik ni..jgn main2..bos yg dtg mengadap tau..bukan aku yg mengadap bos..muahaha.Apa masalahnya ek? emm..sblm aku cuti bersalin ari tu, aku telah ditugaskan menanggung jawatan Webmaster 'U' aku ni coz Websmaste bebetul cuti belajar..sbb dikatakan 'tanggung' kerja dgn elaun yg 'yummi', aku pun dgn rela la menanggungnya..so buat la apa yg patut..edit2,gobek2,gebek2..layan user..alah, bukan susah mana pun..tapi tetiba..aku terbersalin laa..maka ETK aku di berhentikan....now sambung ke tak ETK? rahsia..muahaha..

Eh lupa..jawatan hakiki aku Progrommer..ala, buat2 sistem untuk 'U' la..tapi aku dah lama tak buat sistem sejak kena migrate .NET ni..penin laa..so tadi bila bos dah bg option pada aku, buat kerja Web dan lupakan programming..dah aku terkebil2..mana satu ek nak pilih?? Aku sendiri dah bosan buat programming...


Kalau aku buat web..satu dunia akan tgk hasil kerja aku..so kalau nak kena kutuk pun..nama aku gak la yg naik..tapi..best kan? baru mencabar...kalau aku terus ngn programming..semua inhouse..kena layan kerenah user..tau2 la inhouse software ni..nak tuko apa2..semua kena cepat sbb tak kena charge apa2...

Bos aku masa pk..pk..so sesapa nak tulun aku pk kan..

1 Comments:

  • Amik webmaster la beb. leh aku kutuk2 mugagagaga. pastu bak root server, pastu aku ubah server ko jd server simpan mp3 aku, pastu aku upload video byk, pastu ko pening, pastu ko bersalin lg sekali, pastu ko cuti, pastu aku dh pening adeh..

    By Anonymous Anonymous, at 3:39 PM  

Post a Comment

<< Home