Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Thursday, April 28, 2005

Hancursssss !!!

Ya Allah!! Itu la perkataan pertama keluar dari mulut aku bila aku tak sempat nak elak moto kat depan aku...Dari mana pulak budak ni muncul..alih-alih langgar kereta aku...dah tu tergolek atas jalan.Aku terus tekan lampu kecemasan dan keluar dari kereta. Budak tu bangun dan terus tanya "Akak OK? " ..hahaha..nak tergelak lak aku. DIa yang tergolek..aku lak yang ditanya ok ke idak..Aku kata "OK..awak tu OK ke? " dia mengangguk sambil memengang tangan kanan dia yang aku nampak macam tak OK..terseliuh kot. Datang seorang mamat dgn full face tolong angkat moto budak ni letak tepi. Lepas tu baru aku check keta aku..ye la.kena la tengok nyawa orang dulu sebelum tengok kereta walaupun dia yang langgar aku..tapi aku ni masih ada perasaan.

Hancuss keta aku. Lampu signal pecah, spotlight berderai dan terjojol keluar. Bumper turun sket. Cat calar..Alahai..duit lagi...itu la rungut aku.Baru dapat gaji..kena kuar kat kereta lak. Aku ketepi dan berbicang2 ngn mamat tu..budak ni..dah la takde lesen..helmet tak pakai..nasib baik aku slow tadi..kalau tak ..ee..nauzubillah.Tak nak aku terjebak. 15 minit berbincang..last2 aku bg no tepon..dia bg alamat kerja sbb dia takde tepon..gaji pun lom masuk..kata dia la. Aku suruh dia janji call aku. Janji sebagai orang ISLAM..dan alhamdulillah..dia dah call tadi. Since aku tak repair lagi keta tu...aku suruh dia call next week. Bila aku suruh dia janji call aku..dia cakap ..

" Akak..saya nak cakap sket boleh? Saya tak suka la akak paksa2 saya byk kali.Dari smlm macam tu..saya kata..saya call..saya call la. " hahahhaa..aku gelak jek. Aku kata..bukan aku paksa..tapi aku dah biasa kena.Janji tinggal janji...pastu dia pun gelak sama. Aku bukan nak berkira sangat..janji tak tipu aku sudah..itu jek..


Image hosted by Photobucket.com
- Sian keta aku...kita berhati-hati..orang lain bantai dia lak..nasib badan..

Korang rasa,,bape juta aku nak kena kuar ni? huhuu..RM..RM..budak tu dah bagi tau,dia tak mampu bayo habis...bape ek aku nak minta? Signal RM50 yg ori..spotlight tu bape ek? bumper tu boleh naik kan balik ke? Cat? nak kena cat balik ke? waaaaaaaaaaaaa..beli keta baru la senang..muahahahhaa...

Adios!

6 Comments:

  • mak aihhh teruk gak tuh parah gak arr duit nak kene kluar .. takziah from me akak

    By Anonymous Anonymous, at 1:01 PM  

  • Lampu signal Bosch RM 50, spot light RM 30, angkat bumper + cat dalam RM 100 koy. Pergi le tanya kedai repair body...itu pun nak kena suruh ke?.....

    By Anonymous Anonymous, at 2:41 PM  

  • spot light tu dan cam mata terjulur keluar jerk.. :))

    By Anonymous Anonymous, at 10:18 AM  

  • nih dah repair lum kete tu?...salam 'takziah' je lerr..
    tak paham arrr bab repair merepair kete...

    By Anonymous Anonymous, at 3:00 PM  

  • terima kpd yg memberi ucapan takziah..hehhe

    OK..kereta dah ok. Budak tu dah bayo rm50 ..lagi rm20 dia bayo kemudian..azza tak kisah sangat..janji dia tak tipu..

    By Blogger azzalyzaa, at 10:20 AM  

  • Apsal mato keto tu dah terjojol mcm tu jadinyor. Ekau cabut jo kuar mato tu..Hehehe..Dah kay dah yo keto ekau tu? Eloklah tu..Eden rasokan, ekau ni kono tukar jo keto baru..Gen2 ko kan..

    By Anonymous Anonymous, at 1:38 PM  

Post a Comment

<< Home