Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Wednesday, April 13, 2005

Siti Nurhaliza bt Tarudin.

Macam mana aku nak mula ek dgn topik ni? Aku rasa, kalau orang terpandang je nama ni..aku compem semua orang akan tahu sapa dia..kan? So,aku rasa,tak perlu la aku cerita asal usul Siti Nurhaliza atau aku lebih gemar panggil dia CT! Kalau sapa-sapa yang tak kenai CT ni..korang g la selak paper..aku rasa..dah dekat sebulan, cerita CT ni tak pernah lenyap dari muka-muka kertas yang wujud kat Malaysia ni.Kalau tak jumpa gak pasai CT dlm paper (huhuhu..logik ke?) ..korang g la cari kat internet..guna search engine..taip.. SITI NURHALIZA...compem kuarnyaa..bukan satu..malah berpuluh site termasuklah yang menyalahgunakan nama SITI utk publish web tak senonoh dia orang..opsss...over lakk..

Image hosted by Photobucket.com

-ni la Siti Nurhaliza kalau ada sapa-sapa yang tak kenai...
OK..aku minat CT just lepas dia menang JL 1996 - JERAT PERCINTAAN (JP).Sebelum tu aku ada gak dgr-dgr suara dia dlm radio..lagu yang sama..JP.Memang sedap..merdu..syahdu.Aku paling suka bila dia buat suara ala-ala pecah tak pecah tu..best gila.Masa lagu JP ni popular kat radio,aku tak ambil port sgt pasai CT..ye laa..dah nama pun penyanyi..apa yg penting bg aku..mesti SUARA kan? so mana rupa minah ni aku tak ambil tau sangat.Dalam masa yang sama,lagu MAWARKU nyanyian CT ngn 2 By 2 pun rancak kat radio..lagi aku tangkap cintan ngn suara ni..mendayu2..aku layu..hhuhuhu.

Tup tup..kuar cerita Siti tak mau amik gambo ngn artis laki..huhu..masa tu aku cakap..kereknya! Nasib baik takde perkataan POYO lagi masa tu.kalau tak..aku tuko KEREK ngn POYO..hehhe.TAPI mcm biasa,aku kata..lantaklah.Nasib baik suara sedap..tu yang buat aku terus minat CT tanpa mengikuti perkembangan semasa dia..hinggalah tiba saat JL.Aku memang tunggu sangat CT nyanyi LIVE.Pada aku JP sebuah lagu yang agak susah untuk dibawa..lebih2 lagi pendatang baru macam CT..aku sebenarnya nak tengok CT kantoi masa tu...

Aku terkedu..Aku Terpaku..Aku Terharu..Aku Terkagumzz..dan paling BEST..aku TERNANGIS (muahahahaha) masa CT nyanyi lagu JP di JL 96! Meremang bulu roma aku masa tu.Lebih menyeramkan bulu tengkuk bila masa corus..penonton bersorak..huhuhu..CT!! AKU BETUL-BETUL KAGUMZZZZ TAHAP GABANZZ...dan disitu la segala2nya bermula...aku mula membeli,mencari,mengikuti,membontoti insan yang bernama SITI NURHALIZA.CT artis kedua selepas RAMLAH RAM ,yang betul-betul aku minati.Semua koleksi album CT..aku beli..termasuk VCD.Tapi VCD aku dah slow sket sbb CT suka campur2 lagu2 lama ngn baru..aku tak suka laa..hehehehe..

Kali pertama aku bertentang mata dengan CT ..tahun 2001.Kat tempat kerja aku sendiri.Ada la amik sekeping dua gambo..masa tu CT lebih kurang aku jek..pucat lesu..maklumlah,masa rehersal..sampai aku sendiri tak kenai dia.Nasib baik bos aku paksa aku amik gambo ngn CT..kalau tak..sampai la ni aku takde gambo dengan CT.Sebenarnya,bukan aku yg nak amik gambo ngn CT..tapi nak temankan bos ..hahahaha..apapun,terima kasih bos sbb paksa aku..hahahaha..

Image hosted by Photobucket.com

-CT Comey tanpa makeup..aku comot berkilat-kilat..gegege..


Antara show-show CT yang aku gi .sikit jek sbb aku lebih gemar pergi yang berbayo sbb kalau free...ampun..raminay umat manusia...gegege.


1. Konsert LIVE SITI NURHALIZA ( 1999) - masa ni aku tengah tanam anggur,dok kat perak.Aku takde duit..aku bodek abah aku..beli tiket harga RM80...lps naik bas ngn kawan2, datang KL semata-semata CT..abah aku kata..AKU GILA! hahahaha....

2. Konsert DRB-HICOM (famili day..jemput CT tu..power siot DRB-HICOM). Masa ni event ni DRB-HICOM sewa dewan tempat kerja aku.So..aku guna pas pekerja utk jumpa CT..tapi masa tu aku masih segan,,tak nak la orang kata fanatik..aku tengok rehersal.MAsa tu aku nak amik gambar..tapi bila aku terpandang AYIE ..aku jenuh kecut.Teringat orang dok kata..dia garang..heheh..so aku lupa kan hajat nak bergambo.Show DRB waktu malam..aku dok kat control room..nunnnnnnnnnn jauh diatas sana..so aku nampak CT macam semut jek.TAPI aku tak kisah..sbb aku nak dengar suara dia jek..gegege

3. Konsert Mega Siti Nurhaliza 2001 - masa ni aku dah kerja..tapi aku tak ramai kawan yang minat CT kat sini.Semua kaki kutuk.So nak tak nak..aku ajak bf aku temankan aku.Tiket RM150 ..dua orang? RM300...huhu..TAPI aku frust,bf aku tak gemo CT sangat..masa menonton..kejap2 dia kutuk..kejap2 dia kutuk..iskk..nak kena ketuk ni! Dan masa tu aku bernasib baik sbb berjaya bawa masa digital kamera.Ada la gambo kenangan dlm tu..jadi laa.. (yang ni pun aku tak jumpa mana picnya...sori..egege)

4. SECRETARIES WEEK CELEBRATION (2004) - aku bukan setiausaha..tapi aku setiausiti..gegegege.Tiket Rm180.Agak dekat dgn stage.Tapi bukan susah nak dekat ngn stage..aku g duduk bersila terus depan pentas CT..fanatik ke tu ek? gegegeg.. Alamak..aku tak jumpa la mana aku letak gambar CT kat event ni..sori ek,kalu jumpa nanti..aku buh sini..gegege

5. AIDILFITRI BERSAMA SITI Studio 1 @ Astro - yang ni aku g secara percuma.Terima Kasih to kak lon sebab ajak azza.Show yang happening.Best gilaaa...rasanya,korang pun dah tengok kat tv kan?

Image hosted by Photobucket.com

-aku kecikkan gambo ni sbb aku guna HP..agak hampeh sket qualitnya..

Image hosted by Photobucket.com
-aku hepi gila mlm tu..selain CT..aku dpt tgk annuar zain LIVE..mmg hensem..gegege..

6. Konsert Akustik Bersama Siti @astro ria - lagi sekali ..free.Nasib baik hubby nak tolong tgk kan anak.Kalau tak,aku nangis jek tgk kawan2 aku pergi.Kali ni konsep elegence hitam putih.Pening aku..aku mana reti nak elegence2 ni..ahh..belasah je la..so..macam biasa..mesti la aku kata...best kan? tapi kekadang aku termenguap gak bila CT nyanyi lagu2 yang aku tak tahu... konsert ni akan kuar astro RIA bulan 5 nanti...

Image hosted by Photobucket.com

- Masa konsert ni..CT nyanyi lagu BERHENTI BERHARAP..SYOK GILAAA!!

Image hosted by Photobucket.com

-Sian makcik ni..tua tau!Tapi takde sapa nak beralah ngn dia..:(

7. An Evening With Siti Nurhaliza - huhuhu......belum mula lagi la..tapi aku dah pasang angan2 nak g.Aku tgh carisponsor..sapa lagi kalau bukan hubby aku sendiri..TAPI macam takde harapan jek..waa..aku nak pergi..gegeggee..

Kali terakhir aku berdiri seinci sebelah CT ialah pada 4hb April 05. CT balik dari London.Ni kali pertama aku buat kerja gila g kejar CT! Niat aku memula nak temankan kawan jek..sekali tu,aku pun terjebak sama..korang nak tau kenapa? Tunggguuuuuuuuuuu..muahahahaah...

Image hosted by Photobucket.com
- aku snap jek...tangan aku asyik kena rempuh,so byk gambo gayang..aku delete jek...

Image hosted by Photobucket.com
-ni tah sapa2 tah..aku amik je laa...

Image hosted by Photobucket.com
-masa ni jeffri iran tgh amik gambo ct..ala si jurufoto dari utusan...

Image hosted by Photobucket.com
-ni la satu2nya pic yang CT pandang aku..itu aku buat muka tak malu..panggil dia...jadilah kan? huhuhu

Image hosted by Photobucket.com

-hahahhaa..ni la gambar terjebak yang aku maksudkan..gambar ni daripada utusan malaysia..korang faham maksud terjebak yg aku maksudkan? hahaha..sendiri pk la..hahaha

opss..terlupa lak..Konsert Sudir SIti pun aku g ngn hubby. Kenkonon beli tiket VIP..alahai..jauh rupanya..frust jek..tapi suara CT superb..so tak kisah la dok jauh mana pun..janji dgr suara.. :)

huhuhu..panjangnya..melalut2 lagi..apa pun...aku ni..PEMINAT SETIA,BUKAN FANATIK.

4 Comments:

  • Apsal tak kuor pun gambo CT yg awak amik kat KLIA tu? tak nampak pung..

    By Anonymous Anonymous, at 3:27 PM  

  • azza....giler bebeno ler citer kamu nie gamak nyerr....x tau ler gilerr tahap apa...caya lerr...

    satu lagikk..camtu lerr rhoope nyer pemanduan kamu yerr...mak ampunn..xleh ler nak nompang kete kamu...

    By Anonymous Anonymous, at 5:14 PM  

  • azza...dah byk kali tgk tp masih x faham2 lagi ttg gambar 'terjebak' nya tu...sampai la ari ni baru betul betul perasan yg terjebak yg azza maksudkan..hehe..lambat nya along nak fahammm.

    cantik azza kat situ...mcm satu 'keluarga' ye...hehehehehe

    By Anonymous Anonymous, at 11:03 AM  

  • apsal ku tak paham gak maksud terjebak tuh

    By Anonymous Anonymous, at 1:05 PM  

Post a Comment

<< Home