Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Monday, May 03, 2010

..Semalam..

Semalam abe dah fly ke Amsterdam dan agak kelam kabut sebab dia tak prepare apa2 pun. Mak abah tak sihat, so kita org balik Ipoh jumaat lepas. Dalam masa yg suntuk..dia kena buat mcm-mcm sampai la hari Ahad..pagi masih di Ipoh dan dia masih tak tukar duit, baju lom pack dan beberapa booking belum buat. Agak cuak sbb byk forex yg tutup sbb cuti hari buruh dan pergi midvalley..duit euro abis. Abe makin pressure..huhuhu. Aku? Diam jek..takut gak kalau dia marah..hua hua hua. Alhamdulillah semua settle dekat Mines..nampak dia tenang sket. Lunch kat belakang and balik, aku terus pilih2 kan baju dia utk di pack. Kesian lak..dan dia terus surfing settle semua benda..Jam 5.30pm 'abang..jom swim' hahaha..saja pancing. Dia tenung je aku. Gila apa isteri aku ni..dia tgh kelam kabut, ajak swim..hahhaha. 6.30pm baru baju masuk bag..dan siap semua, tunggu LIMO sampai dlm kul 8pm. Emm..dan abe tak mau makan. Budak2 pulak minta maggi..hahaha..senang kerja aku. Lps abe g..baru aku settle kan diri sendiri..penat sebenarnyaa.


8.30pm..baru masak maggi sambil iron baju. Tgh2 aku masak..
'Ibu..masak maggi kan?' si Dania menyibuk.
'Ye la..kata nak maggi'
'Em..sedapnya bau maggi..Ibu dah pandai masak ya?' hah? hahaahampeh..
'Lor..masak maggi bukan susah pun'
'Ye la...ibu dah pandai masak maggi sbb babah ajar kan?' hahahhaa..pecah gelak aku. Ni la akibat kalau ibu RAJIN sangat memasak..sampai anak pun leh ckp mcm ni..adeh! takpe..Dania tak bersalah. Betul la tu..selama ni Babah yg rajin masak dan lately ..dua-dua pun tak rajin nak masak..kuikukui..

Nak kena mkn puas-puas minggu ni..jeng jeng jeng!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home