Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Tuesday, March 09, 2010

..Biggest Looser..

Watching Biggest Looser Asia..pergh! carlo dah encem. Akekek. Happy gila tgk masing2 dpt turunkan berat berpuluh2 KG..chayookk. Semua happy...kenapa eh semua nak kuyus?? Dan aku? uhukk...Dulu masa sekolah berat aku 55kg. Tak gemuk..tapi chubby tp mantap.Hahaha..poyo kah? Dulu aku pun mcm org lain yg terasa diri dia org gemuk..sibuk nak turunkan berat.. Berat ideal aku patutnya 51kg. Nak jd cerita lah kan...masa tgh asyik masyuk bercinta dgn abe..dia pun fly ke US..hahaah..masa ni la lawak berlaku. Dari 55kg berat aku terus turun jd 47kg. Ngeh ngeh ngeh. Bukan angau..dulu kat UNITEN sgt susah nak cari kedai makan. Masa abe ada sama..malam2 dia dtg amik aku ..kita org gi Dinner..so bila dia fly..aku jarang sgt dinner kecuali ada member nak kuar menapau..dan berat tu kekal la dlm 47-49kg sampai la aku kawin.

Mengandung Danish..dr 48kg..asyik uweeeeeeeekk je..terus jd 41kg..Jeng jeng..kena mrh dgn doktor..dan nak masuk bulan2 akhir...aku berjaya naikkan berat..jd la 51kg sblm bersalin. Lps salin..takde masalah nak turunkan berat bdn..mainten 47kg dan sama kes juga masa mengadungkan Dania..masalah pegnen aku..asyik uweeeeeeekk jek..berat sblm salin Dania pun dlm 52kg..dan lps salin..jd balik mcm biasa..48 - 49kg.

2008..aku start training nak naik gunung Kinabalu...em..rasa mcm besh je bdn masa tu...aku berjaya cecah 51kg ..maybe berat otot atau maybe sbb aku aktif dan aku suka makann.. lps balik Kinabalu...dah jarang jog dan kadang2 je ikut kawan2 panjat gunung and bukit. Now ni tgh sibuk nak belajar berenang ...Emm..tak tahu apa effect berenang ni sbb penat berenang tak sama dgn penat berlari..takde peluh. Aku prefer sukan atas darat ..besh..peluh2..puasnyaa! Akekeke..

And now..last week..aku timbang..huaaa..berat aku dah jd 44kg! Haah!! tidakkkk..aku tak mahu sekering ini. Ada gak suara2 tegur kenapa jd mcm ni..makan hati? tak tak tak...aku tak makan hati ...aku happy dgn famili. Tak tahu...aku pun tak tahu kenapa ni....sbb aku tak makan ayam serai dah 2 minggu ke? uhukk...ke sbb makan tgh ari selalu miss? atau mkn malam mmg aku tak berapa nak makan?? Baju2 kurung semua dah jd mcm baju pinjam..seluar apa tah lagi..huaaa...apa nak buat ni???? Uhukk....

Alamak..dia org ni dah nampak tua laaaa bila dah kurus mcm ni...sib baik carlo encem..ayiyiyi..

David menang???? alaa..dia dah kaya laaa..ngeh ngeh ngeh...takpe Carlo..nnt baby kuar..tu pun adiah gak kan? akekekeekek

0 Comments:

Post a Comment

<< Home