Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Sunday, November 02, 2008

Lari-lari bawa diri..


Yay!yg di hajati telah di miliki..ahaks! Adidas Attune Pink Karer..

Teringat zaman sekolah dulu..seronok bersukan,bermain dgn kawan2 buat aku ingin teruskan hidup sihat dan ceria seperti dulu. Permulaan, aku lari2 bawak diri dulu..hahaha..xde lah, aku mulakan dengan jogging pagi2.Pagi sabtu semalam, aku mulakan langkah pertama jam 7.45 pagi di tepi tasik UNITEN. Alahai,dah panas.haha..belasah je.Thanks ek Natte, mereliasasikan impian daku..menemani daku.kalau tak harapan tinggal harapan je la nak jogging..As a beginner a.k.a amatur, aku tak berani lari sakan..lps melonggarkan urut saraf..lari kejap..jalan kejap..lari kejap..jalan kejap..dapat la 2 round..jadilah. Aku gayat sebenarnya tepi tasik, dengan relefection air dari tasik, terasa lapang dan nampak awan dr dlm air..huhuhu.penin kepala. Since dah berpeluh sbb panas..bukan sbb penat atau letih, lari2 anak naik turun anak bukit tu lak. Dapat 5 kali jek..gagaga..Berat peha la..Lepas tu..p lepak foodcourt lak..amik nasi lemak ayam goreng..alamak, x leh abis lak makan..awat x tau..Pelik ni. Dulu zaman 'kegemilangan'..pantang bersenam atau bersukan..sure aku melantak. Ni kira bagus ni..xde la aku gemuk balik mcm dulu..yay!

Pagi tadi, bangun awal lagi..7.35 am dah ada kat stadium. Baru best lari2..dapat la dua setengah round tanpa henti..lps tu jalan2 setengah round..lps tu..adeh.x leh nak bwk la peha ni..berat2..mcm mana ek? Lps dah longgarkan apa2 yg patut..mcm biasa..beramai2 ke foodcourt..tak makan nasi lemak dah..minum nescafe O panas cicah roti bun je..nasi lemak tapau dan sampai sekrang, tak makan pun lagi..Takde selera. Aku harap2..aku tak hangat2 tahi ayam la jogging ni..boleh la nak buat on weekend..insyaAllah...

3 Comments:

  • lawanye kasut dia PINKY!!

    selamat mengefitkan diri ye azza!

    By Blogger mar!ahaf!z, at 1:12 AM  

  • hai Maria..kasut lawa nnt lama2 x lawa la sbb kena pakai..hehe

    kena fit kan diri..ada plan nak naik Kinabalu..insyaAllah..

    By Blogger azzalyzaa, at 8:17 AM  

  • huhuhu....same2 kazai.wikdays pon join laa kitorg,jog kt trek.

    By Blogger NottiNatt, at 11:46 AM  

Post a Comment

<< Home