Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Tuesday, October 28, 2008

Aku rindu zaman itu..

darjah 1 - 1985. Aku dah jd 'ratu' pentas..ahaks!

Seronoknya zaman sekolah..pagi2 bangun terus g sekolah. Kat sekolah mcm2 aktiviti2 boleh buat..semua aku suka. Aku suka sekolah drpd duduk rumah..dari tadika sampai sekolah rendah, aku tak pernah tak suka sekolah. Habis sekolah pagi..balik rumah, tukar baju..makan2..salin baju sukan..g sekolah lagi jalan kaki..jauh pun aku tak kisah..sebab kat sekolah ada aktiviti..bolajaring, hoki,gimrama, bulan sabit merah atau belajar menari dan menyanyi...aku suka sekolah..aku rindu zaman sekolah..terutama sekolah rendah.

Sekolah menengah pun aku rindu..duduk asrama..mcm2 kisah yang dah berlalu..aku rindu. Rindu tergesa2 mandi pagi dekat kolah..tergopoh gapah kemas katil..kemas cadar. Dulu tu semua macam masalah, tapi sebenarnya, itu semua anugerah. Aku rindu gelak ketawa dengan kawan2 sekepala. Cikgu nak marah..nak belasah..kita org wat dek jek..janji hati gembira. Time sekolah,aku suka time riadah..sambil sihatkan badan..boleh cuci mata..pandang2 abang aspura...usha2 adik2 putera..nampak gediks..tapi seronokkan?? selagi tak buat dosa...buat la apa saja..rindunya zaman2 bersuka ria..naik bas dgn team2 hoki..team softball..jln jauh2 utk naikkan nama sekolah..rindunyaa nak gelak sampai muntah2...

Aku rindu semua itu..........tapi semua dah berlalu...boleh tak tolong aku putarkan waktu???

archive : Kecik-kecik dulu

3 Comments:

  • aku pun teringat zaman dulu2.. gelak2 sampai nak muntah..ehehehe..tp kalau buleh aku nak ulang..aku nak belajo sungguh2...uwaa..

    By Anonymous Anonymous, at 12:09 AM  

  • ni byk berjasa dkt sekolah ni!!
    maria suke gak wat xtvt, tp tak penah la terpilih. ramai org lagi baik dr kita.. hmm..hehe

    By Blogger mar!ahaf!z, at 1:14 AM  

  • gwe bru lahir..tu pon kalo pas bln 8 la..hehehehe..

    By Blogger NottiNatt, at 11:48 AM  

Post a Comment

<< Home