Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Wednesday, February 17, 2010

..Kelip-kelip..

Adeh..sakitnya kepala! Panas xde aircond. Rasanya cuaca kat luar lg sejuk..uhuk. Em..cuti CNY, aku balik kampung Sabtu malam. Tolak kul 9.30..kul 11.30 mlm dah sampai. Huuhu..alhamdulillah tak terjebak dlm JEM. Sbb siang tu, aku dpt tahu, jalan sgt teruk..so, lengah2kan perjalanan..maka perjalanan pun jd mcm biasa..syukurr. Hari Isnin lps lunch, aku dah tolak balik ke sini. Singgah Tlk Intan,tgk new anak buah..Aqeef Zickry and lps tu, dlm kul 6pm, bertolak p Kuala Selangor. Kereta agak byk tapi still OK. Sampai Kuala Selangor Kelip2 dlm kul 8. Mak aii..ramainya org..kena baris, gilir2 naik sampan. Agak cuak la sbb malam..air yg tenang..gelap. Uhuk. Masa pakai safety jaket, siap pesan kat anak2..kalau jatuh, jgn meronta2..nnt tak timbul..huhuh..dia org pun angguk jek. Aku bab2 air ni..C.U.A.K gak lah. Em..takde apa sgt pun..tgk kelip2 yg dok kat pokok. Just bayangkan je mcm pokok2 yg ada lampu lip lap tu..tapi ssh nak tgk senario mcm tu..kagum gak lah. Aku tny abg kayuh sampan tu..'bape dlm sungai ni bang?'...'Emm..ada la dlm 40kaki' kata abg tu..uhuk tu..terkedu aku. Ni kalau jatuh..semua skill cikgu kenet ajar pun tak jd ni..

Kali ni pic aku takde..sbbnya..hahaa.Masa berbaris..danish tegur aku. Aku pakai tudung Ekin masa tu dan tak pakai anak tudung..
'Ibu..apa pakai tudung nampak rambut ni?' aku igt dia main2 dan mungkin dia nampak anak rambut aku sbb dia rendah..so aku ckp..'mana aada lah'..dia pun senyap jek..dan nasib aku baik malam tu sbb aku mmg takde mood nak amik pic. Cuaca panas, dgn muka dah tak serupa org..ye lah kan..org gelap ni..senang je nk comot. So..aku mmg elak kamera..kuikuikui.Lps abis journey tgk kelip2..aku pun p la toilet..releks je..tak pandang cermin pun..lps buang hajat, aku nak basuh tgn..sekali pandang cermin..jeng jeng jeng..hahahahampehh..mmg betul ckp danish. Rambut aku dah terkeluar2 mcm mak datin..huaaa..malu seh..huhuu..terus aku kuar..dan org pertama yg kena sound ngn aku adalah ..
'Apa ni abang..rambut org terkeluar2..abang tak tegur pun..sampai hati tgk org comot mcm tu'..zasss..kena sebijik. Ye la..patut dia la tegur..uhuk.
'Mana ada la..' dia gelakkan je..hahahahampeh..uhukk.

Moralnnya: Percayalah ckp bdk2..mereka adalah SUCI..hahahha..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home