Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Monday, February 08, 2010

..Kahwin..

Tadi masa lunch, aku duduk bertiga. Aku, F dan S. Emm..topik 'Kahwin'.Kalau ada sesetengah org rasa duduk bersembang dan bincang2 dan kemudian terus lupakan apa2 yg diperkatakan..aku pulak jenis.

Lihat -> Dengar -> Teliti -> Beri pendapat -> Fikirkan -> Jadikan panduan (sempadan atau tauladan).

Mungkin sebab tu, ada sesetengah org anggap, hidup aku terlalu 'rumit'. Pada aku..hidup ini terlalu byk utk di tempuhi. Takde apa yang tak logik akan terjadi. Semuanya tak mustahil dan apa2 yang dah jadi..aku jadikan 'cikgu' dalam hidup aku tak kira baik atau buruk. Lakukan kesilapan supaya tahu menilai kebaikan dan lakukan kebaikan supaya tahu keburukan buat jiwa tak pernah aman.

Kata S, kawin macam menakutkan wpun dia tak kawin lagi. Pada F, tolak ansur penting,pun tak kawin lagi. Pada aku yang dah kawin, tapi baru 8 tahun. Tak lama tapi byk pahit manis. Apa2 yang aku boleh share dgn S dan F, aku share...sbg panduan seorang rakan tanpa niat nak burukkan keadaan. Susah nak rungkaikan kitar sebuah perkahwinan. Lain padang lain belalang. Jgn berumah di tepi pantai kalau takut di landa badai...2 hati bersatu tapi belum tentu akan berpadu. 2 jiwa berkongsi rasa tapi belum tentu semuanya rasa bahagia. Selagi kita bernama manusia..baik buruk adalah roda kehidupan kita. Berkorban tak bermakna terkorban dan terkorban bukan bermakna gagal dlm kehidupan.

Kat S lagi..muka aku sedih jek..tak happy ke? hahah..apa kena mengena? S kata..polan tu nampak OK..polan tu nampak tak OK and bla bla. Pada aku? Jgn nilai dr luaran..hidup penuh dgn lakonan..ada ke orang nak cerita keburukan? har har har...

To S..takde apa yg hendak di takutkan..kehidupan telah ditentukan..baik buruk, Allah penetap jalan..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home