Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Thursday, January 28, 2010

..Dania Hamimi pagi2..


Nantuknyaaaa..tiba2 malas sgt nak wat kerja. Asal ek? Uhuk! Layan blog la kejap. FB dah kena block..so dah sunyi sepi. Kepada semua, semoga dgn terblock nya FB..rajin2 la kerja ek. ;) Smlm aku dgr kat hotz.fm topik 'Guna blog lps geram dekat orang, apa pendapat?' ...aiii..mcm kena2 je dgn aku sejak dua menjak ni. Tet! sapa mrh? x nak cite..nnt jd isu lak.. ;b

Ni nak cite gak pasai org ni..tp cite Dania Hamimi..budak yg byk ckp ni. Tot tet tot tet mulut tak mau diam..

Dania bangun kul 6.15 pagi bila jam munyik kringggg!!!!! Lps tu, dia sambung tdo kat bilik aku lak..tp sempat la kejut aku. 'Ibu, bangun' ..pastu dia cium pipi aku. 6.30am, bila dah buka lampu, dia pun bangun. 'Abang..bangun, buka baju..mandi.' Dia kejut abang dia yg sgt2 liat nak mandi. Kebiasaanya, dia akan jd IBU Junior pagi2 ni. Bebel2 dekat abang dia..'Abang, basuh muka dulu..abang cepat..abang sabun..abang gosok gigi..abg pakai baju.' tak pun...'Ibu..abg tak nak sikat rambut...ibuu..abang tak makan lagi' tak pun..'isk abang ni...cuba la cepat sket'. Haaa..amik ..semua words aku dia dah hafal..so aku dah buleh relaks. Cuma dia tak leh nak cubit abang je mcm aku buat. hahahaha

Dania mandi kul 7 pagi. Aku dah suruh dia mandi sendiri..tapi kalau dia mandi sendiri..mau berminit2..'Ibu..basuh muka dulu kan?'....'Ibu..dania nak kencing ni'....'Ibu, dania dah sabun'..adeh! abis semua dia report. So, baik aku mandikan..kejap jek..sakit hati pun takde.kuikuikui. Time gosok gigi...'Dania tak nak ibu gigi ibu..pedas' ..kalau nak gosok gigi ada 3 step.
1st : Aaaaa (nganga kan mulut ..so aku leh gosok gigi geraham atas bawah)
2nd : Eeeee (rapat gigi atas dgn gigi bawah..so aku boleh gosok dpn2 gigi )
3rd : kuar kan lidah utk mengosak lidah..
sekian.hahhaha

Lepas mandi..dia pakai baju sendiri kecuali datang mood ngada2 dia. 'Tak buleh la ibu..susah la nak pakai baju ni'...kalau aku OK..layan. Kalau aku tak OK...mmg kena bebel je lah. Time sikat rambut paling lama...ehem. Rambut terkini 'kau dan aku' ..jgn sentuh ya rambut dia...Nnt tak jd rambut AKIM...belasah jek. Bedak taknak pakai, kata dia..'Kau dan Aku tak pakai bedak' adehh...lps tu, 'Dania lom pakai minyak wangi lagi ni'....lps tu..'Lipstick ibu?'..kalau aku tgh pakai moisturizer..'Apa tu ibu? Untuk cantik ya? Nk jugak...' Dania ni, kalau nak suh makan or pakai apa2, ckp je..'Nak cantik tak? sayur utk cantikkan kulit..carrot utk mata..bla bla...nak cantik tak?' sure jalannyaa..

Lps dia siap2...'Dania dah siap, tolong Ibu kemas rumah'..'OK..' terus dia p depan. Rutin dia yg aku suh...susun bantal, kemas mainan kalau ada..tutup tv. Suka tgk dia susun bantal kat dpn..sangat simetri..haahaha..dan semua ready..kita org kuar rumah sama2. Kadang2, kalau aku pakai shirt jek..dia akan sound 'Apa la ibu pakai mcm ni...tak cantik la'..hahhaha..belasah, janji ibu senang tak yah iron... ;)

Abis dah cite Dania sblm p sekolah...........dan aku nak p lunch. Ari ni balik umah makan apa yg ada. Kawan2 ajak kuar. Malas la...L.E.M.A.U lak rasa..awat tak tau...

Chow!

2 Comments:

  • amboi nk g nersery bergaya tak hingat... tp botol susu tak tinggal.. hahhaah

    By Anonymous anne, at 3:20 PM  

  • jumpa dania pagi tadi... tanya dia nak g mana... "nak g shoping" dia jawab... hahahha

    By Anonymous Anonymous, at 5:25 PM  

Post a Comment

<< Home