Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Saturday, October 24, 2009

Gunung Datuk lagi...

klik pic nak layan pic lain

Baru sampai dari mendaki gunung Datuk td kat N9..dah siap2 kemas semua dan alhamdulillah, abe ngn anak2 pun dah makan dan danish dah tdo..so layan blog jap. Keadaan skrang adalah sakit lutut kiri. Tak tau la nak cite apa. Cuma kali ni..aku tewas 15 minit dr 1st daki dato dulu..yakni 1 jam 45 minit. Dulu 1 jam 30 minit and kali ni,lps 40 minit mendaki..tak penah2..aku hampir tertdo sbb tiba2 jantung aku laju gila,kepala aku weng,tekak loya..and aku rasa nak lena. Sib baik aku naik ngn ateng. Hua hua hua..kalau tak, mmg aku tdo or maybe tertdo kat situ..pitam kah namanya itu? Rehat dlm 5 minit aku teruskan perjalan...dan rasanya agak slow..bukan penat fizikal..tp stamina hancurs...dan teringat kata2 otai dulu..kalau nampak batu hijau beso tu..nak sampai laa..nampak je batu tu...HEPPINYA rasa..yay!

Sampai puncak dalam 12.15pm..aku terus buka maggi and makann..serius penat kali ni. Lepas tu aku tdo sorang atas batu..huhuhu. Apakah aku harus angkat bendera putih lps ni? Entah la..kali ni aku tak berapa semangat nak naik dan aku sebenarnya hampir2 tak mau gi. Semangat dah takde...dan semua dah lain. Maybe dulu ada target nak naik Kinabalu...kan? Tapi kalau ada trip lagi .. join kot ..

Lps tu..panjat puncak yg menggeletarkan kepala lutut terutama waktu turun di tambah lak aku di buli masa turun..mmg menggigil gila lutut..sebenarnya..dah nak meleleh pun air mata masa tangga aku turun di goncang..tolonglah!! takut la weiiiiii....atas puncak tu, biasalah..sessi mengabis kan kodak kamera..akekeke. Lps turun..dlm 3.15pm..semua turun...dan kali ni..aku turun sorang2. Tak tahu nak ikut siapa...yg laju..laju sgt...yg slow...slow banget. Dan aku sendiri ada masalah bila turun gunung ..so baik layan diri dr susahkan org.Emm...bila dah jln sorang2..tiba teringat pesan 'jgn jalan sorang2'.huhu..dah tu..nak tungggu atau nak kejar yg laju? Aku nekad je..baca bismillah...doa dlm hati, permudahkan urusan aku turun...niat aku..nak sampai bawah je..heehe. Lps 2nd check point..Dzul ada kat belakang dan sebelum tu...dah kena potong pun bdk2 yg laju..so..ada la peneman kejap. Tu pun dah nak sampai bawah..dan 1 jam 5 minit..sampai bwh..agak cepat la dr dulu...alhamdulillah...dan dpat coke sejuk kat bwh..yessszaaaa...ku gumbira...

Dah..penat nak menaip..nnt2 la sambung...akekeke...opss..TERIMA KASIH to ABE sebab nak tgk kan anak2 sepanjang za takde ni..thanks a lot!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home