Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Wednesday, March 25, 2009

Tiba-tiba terfikir ...


Korang tahu tak? terutama yg tgh bercinta..takde siapa pun yg boleh sayang kita mcm mak kita sayang kita..Aku tak tau kenapa aku tulis benda ni..kadang2, kalau hati kita sepi...kalau mak call..mak sure dpt tahu - Kita tgh sepi. Kadang-kadang, kalau rumahtangga porak peranda (biasa lah kan umahtangga)..kalau mak call..sure mak akan ckp..'haa..asal lak ni? gaduh pulak ke?'..emm...padahal, aku tak cakap apa2 pun..mak bukan serkap jarang, tp mak kenal anak2 dia kan? dari suara..dari percakapan..mak sure tahu..kadang2, kalau kita tak makan ..mak lah org pertama akan tegur wpun dah lama tak jumpa. 'Kenapa kurus sangat?..Tak makan ke?'...mak yg jauh juga akan call selalu atau seminggu sekali tanya cerita kita..mak gak lah susah hati kalau kita tak sihat..kan?

Emm..Bukan menafikan kehadiran insan2 tersayang di sisi..tapi...itu lah hakikat hidup ni. Mungkin jiwa mak jiwa seorang ibu sejati..nak tahu keadaan anak wpun kadang2 anak2 sendiri buat tak peduli.

Kenapa eh aku merepek2 ni? Tak tahu..aku pun tak tahu. Cuma kadang2..bak kata lirik lagu ni :


Yang tulus ikhlas
Ingin sekali sekala dirinya dibalas
Walau hanya dengan dakapan di angin lalu

Yang selalu memberi
Ingin sekali sekala jadi penerima
Cukup dengan salam dan manis doa

Kalau sayang lelaki...??? Kesabaran mental dan fizikal kena letak di tahap tertinggi...kalau tak, sure makan diri. Lelaki..satu species yang sukar di duga..kadang kala mereka peduli..kadang-kala mereka seperti tak punya apa2 dengan kita...kadang-kadang mereka layan kita macam puteri..kadang-kadang mereka langsung tak nampak kita di sisi..Entah! Mendengar cerita..melihat dgn mata..mengalami apa yg terjadi..aku takut nanti,lama2 aku sendiri dah tak peduli dengan lelaki..kadang-kadang, aku terfikir sendiri...memang Allah tu bijaksana..Maha Mengetahui..Kalau lah perempuan yg ada kuasa talak..aku rasa, dah ramai lelaki jd duda atau di madukan? ngeh ngeh ngeh.. hahahaha

ATAU perempuan sebenarnya terlalu meminta2??? huhuh..menakutkan! dan menyedihkan jika kasih sayang terpaksa di tagih seperti penagih! Aku paling tak suka rasa terhegeh-hegeh...tapi kalau panjang usia...hidup ni masih panjang untuk di teruskan...macam mana ya????

eh..cite kali ni bukan utk diri sendiri..tgh duduk2 ni..tiba2 terfikir lak sampai ke sini...emm..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home