Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Tuesday, March 24, 2009

Cerita cuti semalam...


Seperti yg di poyo2kan sebelum ini tentang kesibukan aku pada minggu2 lepas..semalam aku amik cuti nak rehat. Mmg mula2 amik cuti utk rehat..tp lps masa Open Day berlangsung, aku agak down dan frust dgn apa yg aku buat last 2 weeks! Serius tak berbaloi dan buang masa. Kenapa? Hanya yg tahu saja tahu..yang tak tahu, abaikan je lah dan aku harap, org yg arah aku, tahu aku frust ni. Emm..semalam aku g jalan2 ngn abe lepas uruskan beberapa perkara penting. Abe bg tau aku dia cuti pun ari Ahad. Alahai..apa daa.

Selepas sarapan pg ngn abe kat Foodcourt masjid, kita org g Celcom...settle kan new package for TNB staff 5+1. Dapat HP samsung free 1..tah apa2 kan dia org ni..byk sgt kena isi borang dan lepas tu kena isi maklumat yg sama berulang2 kali. Kenapa tak print je data2 yg dah ada? tak percaya pada sistem eh?? Lps settel..p sekolah Abu Bakar Baginda. Register Danish darjah 1 kat situ dan sahkan bulan 8 nnt. Just register jek..sekolah mana nanti, tak tau lagi. Dari sekolah..p la Alamanda..nak p pejabat pos kat situ, nak tuntut rebat minyak..hehe..kaya kaya kaya! Tp..since abe yg mengisi minyak keta selama ni..dia dok perli2 aku lak..so nak tak nak..terpaksa la aku kasi separuh jek duit tu..hahah..ok apa..kereta tu aku punya! kalau takde kereta tu..takde la kena isi minyakkan? ahaks! 'Abang..kira halal eh'..gegeggege


Kat alamanda..ada lak sale handbag Bonia kat tgh2 dunia tu..mula la mengelejat aku ni. Bonia sale sampai 70% dan kulit lak tu. Aku nyaris2 angkut satu swingpack leather. Tapi abe marah daaa...RM400 la gak terbang kalau selak sangat nak beg tu. Since aku pun takde nafsu sgt kat beg tu..maka, ku tinggalkan beg itu di situ..bye2 beg..hehehe. Pastu nak tgk movie..sekali cite 1 pun tak besh..tak kan nak layan GENG Upin ngn Ipin lak. Aku ajak abe p Midvalley atau Sunway Piramid..abe pilih Midvalley. Tapi sebelum tu sempat rembat t-shirt rebook kat al-ikhsan. 'Suka jek amik..org kaya kan?' perli abe..huhuhhu..wat pekak jek..ahaks!


Kat midvalley..terus tuju ke Jusco..sbb target nak cari beg hiking. Poyo kan? Nak hiking sekali jek..tapi nak gak beg tu. Syoknya tgk beg lawa2...aku terberkenan kat 1 beg ni..purple karer..tp takde rain coat dan SA tu pun ckp baju ujan beg ni pun mahai..so baik amik yg ada baju terus..em..dah terpandang la beg satu ni..oren karer..ada munger..huhu..mmg utk perempuan. terujanya..canteknya..40+10...ok sgt la tu. cuba dan cuba..SA tu layan baik punya..abe ckp - kita survey dulu. Emmm..terus kuar, p bahagian beg kat luar jusco. Situ takde Deuteur..ada Karrimor dan apa2 tah lg..mahai wei karrimor..dah la tak lawa..hehehe..so patah balik p Jusco..dan aku sempat menyinggah beli jewelery box..abe geleng lagi..muahahaa..pastu, p la rembat deuter oren tu..yay! aku dah ada beg hiking 1..sapa bayar? siapa eh abang? hahahaa

Lps tu..p la isi perut. dah kul 2++ lebih dah. Gila la lapo. Licin set Chicken rice tu kita org belasah..bagus gak kan..takde la membazir. Abe dah sibuk ajak balik..tak mau masuk 'jam'. Tp aku ada 1 lagi destinasi nak tuju. Saja gatai nak ikut suggestion orang. Aku ajak abe p butik MAC...kuikuikui...and thanks abe kerana tanpa paksa rela..bayarkan barang2 tu..ikut hati nak byk2 lagi item..tak sampai hati lak. Tapi aku cuba je..tak besh kang..tahu la barang tu jd apa nnt..muahaha..

3 Comments:

  • MAC bagus apa... Den dah 2 thn pakai MAC. Sbb tu ada org tegur knpa muka den licin aje... Hahaha... Kalu x nak pakai kasi den aje nanti tau.huhuhu

    By Anonymous Anonymous, at 9:06 PM  

  • hehehe..ada kena mengena ke compact powder dgn muka licin? MAC ada pencuci ke?

    By Anonymous Anonymous, at 10:28 PM  

  • hehe..saya pun kak fizah suggestkan MAC..tp mmg okla.=P.walopen rege mahal sikit tp berbaloi dan da tahan lame gakla

    By Anonymous Anonymous, at 12:03 PM  

Post a Comment

<< Home