Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Monday, January 07, 2008

Aku dan dia..

from Bandung with LUV

1991 - Masa ni,aku form 1,dia form2.Aku mengenali dia sbg pelajar terbaik dlm kelas.Cerita kakak sekelasnya, dia suka tido dlm kelas terutama bahasa arab.duduk di barisan paling hadapan, tapi selalu tido.Tapi kata kakak2, bila ustaz bertanya, dia boleh menjawab soalan dengan baik.Em..macam magik.

1992 - Dia memang selalu naik turun pentas ambil hadiah no 1 dalam kelas dan no 1 dlm tingkatan.Masa tu aku tak kena rupa dia,hanya tahu nama..lantas hati berkata, 'Buat abang angkat best ni..boleh minta tolong ajar'..dengan bantuan seorang kakak, dia ku jadikan abang angkat, dgn niat yg satu, moga2 boleh jd cikgu..TAPI..alamak..dia pemalu. Jangankan jd sifu,bersua muka apa tah lagi..bersuara? haram tak pernah sekali..hahaha.

Abang angkat hanya atas nama. Teringat rombongan sekolah ke Cameron Highlands bersama-sama.Ajak bergambar- mula2 dia kata YA, bila aku bawak turun kamera, dia wat dek jek.Hampeh.com. Aku beri dia keychain ..dia balas dgn apa? Roti Gardenia aje? huhuhuhu..sungguh tak terkata apa2..sengalnnyaa. Since jd 'abang angkat' hanya atas nama,tak pernah jumpa atau pun berkata-kata..aku jadi malas nak bersama.Dah la aku yang kena cekup dgn cikgu displin sbb berabang angkat kan dia..tak berbaloinya rasa..jadi aku putuskan saja hubungan yang tah apa2 ni.hahaha..Keputusan SRP keluar,dia pelajar terbaik sekolah dan terus pindah ke MCKK.

1993- - dah tak sama sekolah, aku pun tak contact dia,dia pun tak contact aku..cikgu pun asyik perli2 aku masa ni. Apahal..bukannya dia balak aku..masa ni aku mmg budak nakal sekolah..tak main la jiwang2.

1994 - Aku tak berapa nak ingat. Masa ni, dia masih utuskan surat. Paling aku ingat, dia bintikan aku dgn Abd Rahman.Abah aku yg bernama Abd Rahim naik angin, pandai2 tukar lak tukar nama dia.hahaa.Tahun ni tak byk cerita, dia MCKK..aku dah ke SERATA, Ipoh.

1995 - Masa aku kat SERATA (Sek Raja (P) Taayah), katanya dia pernah ke situ, interview utk biasiswa ke UK, jd doktor.Katanya, dia nampak nama aku kat papan hitam sekolah. Aku mana nak tahu dan aku tak pernah contact dia. Tahun ni memang takde apa2 cerita.

1996 - Aku ke Kolej Islam Melaka (KIM). Aku rasa, kami ada berutus surat. Macam mana kami masih berhubung, aku pun tak ingat.Dlm surat, cerita tentang pelajaran dan cita2.Tak de yang menarik nak di kongsi bersama.3 bulan di KIM, aku bertukar ke IKATAN (sekarang UNITEN) atas desakan abah- amik jurusan komputer sains.Dari budak sastera yg hanya tahu berbahasa-bahasi, aku kena tune otak jd engineer komputer.Calculus..?? aku boleh jd gila!

Tak lama aku di IKATAN, sedang aku berbaris di dewan makan, aku terpandang seseorang yang aku rasa kenal- tak kenal..huhuu..DIA! Oh tidak..aku menyorok belakang kawan..aaku rasa dia perasan aku di situ..tapi aku buat tak tahu..hhuhu..aku malu..gagaga

Selang sehari,aku dpt surat dlm pigeon hole kelas aku - WELCOME TO IKATAN - huhuhu..maknanya dia tau aku kat situ.

Satu Malam,kat asrama Mawar..aku dgr ada org menjerit 'Zaiblablabla (nama aku la di laungkan)..ada org nak jumpat kat luar!'..ahh sudah.siapa lak nak jumpa mlm2 ni..aku bukan ada sapa2 kat sini..jeng..jeng..jeng!Aku kuar..huhuh..Dia! Dia kat luar..tunggu aku..alamak! releks..Don Gabra Nehi.Tu la pertemuan pertama aku wpun dah lama kenai..maka kami pun sembang la..bla.bla.? dan paling last..dia offer nak ajar aku calculus! Uiks..sapa tak nak dpt cikgu pree..maka aku pun sudi.

Hampir sebulan berkawan dan belajar sama2..suatu hari dia nak jumpa aku.Bila nak jumpa..dia just tanya "Zai, kita ni kawan or adik abang?" aku dgn selamba je la jawab.."KAWAN la"..dah mmg betul pun.Kan aku dah putus ngn dia dulu as adik abang ni.Lepas dia dapat jawapan tu..dia blah tinggalkan aku..aahh..sudah.Apa ke halnya..

Malam tu..dia datang lagi ke Mawar. Dia beri aku sekeping kad dgn kata2 "If anything happen,we still friend ok?" pastu dia blah.haiya mamat ni..aku bukak kad tu..dan terpampang la word 'tut..tut...tut''

hhuhuhuhu...nak senyum ke..nak nangis ke..tak tau. Since hati pun dah suka..dan aku selalu berdoa,jika dia jodoh aku,permudahkan hubungan ini..maka aku terima dia..
dan
di IKATAN, terjalinnya IKATAN AZ_ZA.. ;)

1 Comments:

Post a Comment

<< Home