Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Wednesday, March 24, 2010

..Kimi & Mimi..

Semalam sampai je opis, Danish Hakimi terus tunjuk surat..GOTONG ROYONG. Alamak..27hb la plok..Emm..baru berangan nak ikut kwn2 p Broga sampai ke Tok Wan. Bila aku ckp, aku tak mahu g gotong royong, kecewanyan muka dia..adeh! Lemah den. Babah?? Tanya Danish..'Kalau ibu ngn babah tak nak pergi..Danish nak pergi dgn siapa? Danish wajib pergi..sign la ibu..pergilaaaa'...emm..terdiam jap aku. Sian lak..Nanti eh ibu bincang ngn babah. Malam, aku kemas beg dia mcm biasa..ada kertas ijo..Eh..laporan prestasi ujian bulanan..Ujian bulanan pun ada laporan eh? Emm..tak tau nak ckp apa tgk result dia. Nampak mcm OK..tp rasanya boleh lagi OK..tapi terlalu awal nak kata Danish ni OK..Jauh lagi perjalanan dia. Aku pun OK gak sekolah rendah dulu..hahha..Mungkin kalau lepas buat ujian..dia semak balik..mungkin akan lg OK..ni apa yg aku tgk..dpn kertas ujian dia..penuh dgn lukisan tah apa2..maybe dah bosan dan tak tau nak buat apa kalau dah siap awal..apa pun..Alhamdulillah..Ibu doa Danish akan terus jd yg OK...amin

Dania Hamimi dah mula pakai uniform ke sekolah. Lega..tak yah susah2 nk cari baju utk pakai pagi2. Tp bajunya sepasang jek..jenuh lak nak basuh ari2..mau lunyai lak kan. Beli lagi? RM26 sepasang..dah kalah baju sekolah abang. Dania dah 4 tahun 14mac ari tu. Agak merisaukan sebb tak kenal ABC lagi..tp pagi td, masa aku tgk laporan Danish..tiba2 dia lak sibuk 'Ibu..ini A, pastu B, C..D dan E' ...eleh..ikut susunan boleh la..Aku tunjuk hurup E..ni apa?? Em..entah lah! dia jawab..hahha..padahal baru sebut tadi..Hafal la..hafal..Budak perempuan ni sgt2 garang dan susah nak tegur. Dia suka sgt melukis..dan OK la..dia buleh imagine dan bentuk kan objek ikut kepala dia..maybe dia tak sama dgn Danish..ke arah lain..dan dia nak jd POWER RANGERS bila besar nanti..huaaaaaaaaa...:))) Apapun..doa ibu..semoga jd yg baik utk semuaa..Amin.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home