Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Tuesday, August 11, 2009

S.E.M.P.U.T


S.E.M.P.U.T - S.E.S.A.K - S.A.D - 3 benda ni tgh bermain2 dlm kepala dan benak aku..serius sampai aku rasa sangat2 susah nak bernafas..tapi aku kena kuat..tak tahu lah apa yg aku takut sgt ni..

Hari ahad..danish hakimi demam..aku bwk p kinik Sham lps abe tak lps bawak dia p azzahrah sebab ramai sangat..datang kul 3, dia org suh balik ...datang balik kul 5++..since abe kena p JB..kul 6++ aku bwk danish g Kinik Sham..alhamdulillah tak ramai dan danish pun di check. Memang dia demam..tp demam biasa doktor cakap. Dapat la ubat demam ngn antibiotik..lps mkan ubat..malam tu danish dah ok dan esok nya sekolah mcm biasa termasuk la pagi tadi. Masa dia g sekolah..dia mmg ok..tp tiba2 aku rasa sgt2 tak sedap hati dan aku call sekolah..tak angkat2...terus g sekolah dia..amik dan bwk p despensari UNITEN.. Doktor ckp panas..suhu dah cecah 39 darjah celcius dan aku tak suka bila doktor ckp..'suspek H1N1 ni'..huhuhuh. Tak tahu..mungkin hati ibu kot..mcm nak leleh je air mata..tp aku tahan jek. Doktor suh dok rumah dan jgn p sekolah.. aku mcm blank jek..amik ubat dan terus duduk dlm keta tak jln2.. dlm masa yg sama..aku stress sebab danish tak berjaya register ke sekolah rendah Abim sbb lambat hantar borang. Maybe salah aku gak..aku dah g sendiri sekolah tu..tapi dukacita. Berkecamuk je rasa...terus SMS abe yg ada kat JB dan terus call mak ckp pasai Danish...dan aku mmg nangis je dlm keta sampai danish tanya 'kenapa ibu nangis?' adeh..aku pun tak tahu kenapa aku nangis..Ya Allah..jauhkan semua2 yang tak diingini. Nanti dania mcm mana? Aku tanya doktor..adik dia mcm mana? Aku benci tul jawapan yg tah apa2 dan muka doktor yg agak kerek..'jauhkan'..ye la...jauh mcm mana?? Aduh...sbb aku pun dah blank and blur..aku bwk danish terus balik..patutnya aku kena p amik beg danish kat sekolah..kena p beli makanan..tp..semua tu aku tak buat...

Skrang ni...aku betul2 berkecamuk sampai satu tahap..mmg susah nak nafas...tak kuatnya rupanya aku...apa aku nak buat dgn Danish ni? Doktor ckp..kalau teruk..baru dia refer ke hospital..teruk tu..mcm mana? Dan danish nya..okek je ni tgk tv...


Takut... :(

2 Comments:

  • InsyaAllah tak de apa2.. auntie anne baru ni pun demam suhu 37`C. Tapi ni dah ok...

    cuba la petua yg ada, buatkan danish just epal ke, fresh orange ke...... cuba dulu....

    By Anonymous Anonymous, at 2:49 PM  

  • danish budak kuat kan... mesti cepat sembuh...jgn risau ye kak zai.. den berdoa agar...anak2 den dan anak2 di dunia di jauhkan dengan penyakit tuh...den pun takut...

    By Anonymous Anonymous, at 8:12 AM  

Post a Comment

<< Home