Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Thursday, July 02, 2009

Kisah si tina..

Dlm sebuah rumah, tinggal seekor kura2 yg keseorangan sejak kematian pasanganya setahun yg lepas. Kura-kura ini di beri nama TINA..sejak kecil, Tina tinggal di dalam bekas yang tak berapa nak besar dgn isipadu air yg sangat maksimum kerana penjual kura2 memberitahu, kura2 adalah tidak boleh tinggal di dalam air yang terlalu banyak. Tina adalah pemberian dari anti Jojo kepada Danish dan Dania..haha.tak besh langsung taip mcm ni..

Em..aku ada masalah dgn Tina ni..dan aku betul2 buntu. Tina adalah tidak pandai berenang mahupun mengapung2kan dirinya di dalam air. Aku pernah tgk kura2 spesis Tina berenang2 kegembiraan di dalam akuarium di sebuah kedai PET di MINES..ala..kenapa dulu org kedai tu kata jgn bg air byk2 kat kura2 ni...maka..aku pun kasi latihan entensif pada Tina..TAPI..TINA TAK MAHU DAN TAK TAHU BERENANG GAK! huaaa...

Aku isi air penuh2 dlm sinki..aku biarkan Tina dlm tu utk beberapa minit..Tina tidak berenang malah berjalan2 sahaja di dalam air..dan lps hampir beberapa minit..gelembung2 udara mula muncul dr idung Tina..dia dah mula sesak nafas..aku harap.dia berenang naik ke pemukaan...

Tapiiiii...Tina hanya menjengketkan kakinya dan menghulurkan kepala utk bernafas..waa..come on la Tina..mcm mana den nak lpskan mu nanti...huhuhuuhu....Ada idea??

0 Comments:

Post a Comment

<< Home