Rehat...Lepak...Luah Rasa!!!


..Yok Shopping Yok!..

Thursday, April 17, 2008

Campak...

Danish bersama Nemo dan Shemo...
Ya Allah...tak tertonggak dah mata ni rasanya. Ngantuk.Sejak Danish kena chicken pox, hati aku tak pernah tenteram. Kesian..dia sakit, gatal...tapi aku tak tunjuk yang aku sedih. Aku nak dia kuat..kuat melawan sakit..jgn ikut hati. Malam tadi, beberapa kali dia bangun kejutkan aku. Dah jadi lumrah, hati seorang ibu mmg tak pernah kuat bila melihat anaknya sakit. Walaupun aku sendiri tak sihat dan di ganggu dgn beberapa masalah .. aku bangun beberapa kali temankan dia.Dia menangis..'Gatal bu..sakit bu'...aku usap2 badan dia..senyap..terus lena. Aku kembali ke bilik..selang berapa lama..aku pun tak pasti..dia kejut aku lagi. Aku yg seperti org mabuk minum todi..terus ke biliknya. Aku tak pasti, adakah makhluk2 lain di keliling aku ketika itu sedar yg anak aku sedang sakit..atau makhluk2 lain dah tido mati???

Hari ni aku ke pejabat..dan Danish? dia ke sekolah..Alhamdulillah, sekolah danish masih boleh ambik bdk2 sakit mcm ni..tp kuarantin. Aku sebenarnya nak jaga dia sendiri, tapi dia yang beria2 menangis nak g sekolah. Smlm,masa balik dari sekolah..teringat dia ckp "Ibu, bintik2 Danish ada 25'..hahahaa..sempat pulak kira. Dia cakap, kawan dia ada bintik2 kat muka. Danish tak nak ada bintik2 kat muka..so dia asyik minta air kelapa yang pada mulanya dia tak suka. Kesian..aku tau pedih dan gatalnya demam campak ni..Kepada yang tak pernah kena..maybe tak rasa apa2. Entah lah..aku hanya berusaha dan berdoa..semoga Danish cempat sembuh dan 'masalah' yang mengganggu..terus berlalu sama pergi tak kembali atau pulang tanpa mengulangi..aku dah lali..aku dah tak peduli..aku juga ada hati...
pst: 5s kami dah berjaya..Opis aku menjadi yang terbaik..chayokk!!

1 Comments:

  • ha arituh wani yang kene sib baik tak meragam... kasik minum air kelapa teus ok,, kering campak dia tuh..

    By Blogger nasazfrog..., at 10:19 AM  

Post a Comment

<< Home